Te voet Te Veld loopt €.2000,- bij elkaar

Te Voet Te Veld loopt 2000 euro bij elkaar voor Stichting Rick
Een straffe wind met voorjaarse temperatuur maakte op zondag 27 december van de 35e winterwandeling Te Voet Te Veld Helvoirt een geslaagde wandeltocht, dit keer, vanuit het dorp Haaren. Er kwamen er 250 deelnemers, nagenoeg hetzelfde aantal als in 2014, in de benen om een frisse neus te halen om daarmee een prachtig doel te ondersteunen: Stichting Rick. Deze stichting maakt het mogelijk dat mensen met een niet-aangeboren-hersenletsel met aangepaste fietsen, 9.500 euro per stuk, naar buiten kunnen. De start- en finish was bij de geweldige accommodatie van ’t Haarens Buutje aan de Nemelaerstraat.
De organisatie ontving veel positieve reacties over de routes, waarbij vooral de 9 (126 deelnemers) en 12 kilometer (80 deelnemers) aanzienlijk meer deelnemers trok dan vorig jaar.
Minder gezinnetjes
Daarentegen lieten de gezinnetjes (4 km.) het dit keer afweten met slechts 44 deelnemers (vorig jaar 133, waaronder51 kinderen). In 2014 was dit de populairste afstand, nu liepen slechts 15 kinderen de kortste afstand en 7 kinderen trotseerden de 9 kilometer. Veel complimenten kreeg de organisatie over de routes en de verzorging.
De meeste deelnemers kwamen uit het dorp Helvoirt met kort daarop Haaren en ook een leuk aantal mensen uit Biezenmortel en Esch. Verder was de gehele regio goed vertegenwoordigd, maar ook daarbuiten: Breda, Krimpen aan den IJssel, Houten, Eindhoven, St.-Oedenrode, Aarle-Rixtel, enz.
De 4 kilometerroute maakte een mooi rondje kasteel Nemerlaer, de afstanden 9 en 12 km. gingen door het buitengebied richting N65 en maakte een gastvrije tussenstop bij Plantenkwekerij Burgmans aan het Holleneind.
Terug bij ’t Haarens Buutje was het daar goed toeven onder het genot van snert, koffie, chocolademelk, krentenmik of een heerlijke warme glühwein.
Naast het startgeld en giften, kwam ook de opbrengst van de verkoop van snert, koffie, thee, chocolademelk ten goede aan het doel. Stichting Te Voet Te Veld mag een bedrag van 2000 euro overmaken aan Stichting Rick uit Oisterwijk. Dank aan iedereen die heeft meegewerkt aan de totstandkoming van dit mooie bedrag voor dit mooie doel!
Foto-onderschrift:
Oprichter Stichting Rick, Wil Huijbregts, fietst met de jongste deelnemer van de 35e Te Voet Te Veld. (Foto: Berna Verhoeven)