Info stichting Rick

Onderstaand bericht komt op de seniorenpagina van Nieuwklok.

Fietsen met mogelijkheden

Stichting Rick is in oktober 2009 opgericht en heeft als doel het uitlenen van speciaalfietsen en hulpmiddelen aan personen met een beperking.
Ook wordt middels vrijwilligers gezorgd voor begeleiding en wordt vaak in groepjes gefietst.
Zo hebben wij een samenwerkingsverband met zorgatelier WY-zorg in Oisterwijk.
Vrijwilligers kunnen zich aanmelden via ons e-mailadres.
Bij meerdere vrijwilligers hoeven we niet telkens op dezelfde personen een beroep te doen.
De fietsen worden ook ter beschikking gesteld om uit te proberen als iemand een dergelijke fiets wil aanschaffen.
We hebben drie duo-fietsen, een rolstoelfiets, een tandem en een driewielfiets. Ook rolstoelers kunnen er dus met de fiets op uit !
De duo-fietsen en rolstoelfiets zijn uitgerust met trapondersteuning.
De fietsen worden gratis ter beschikking gesteld.
Een vrijwillige bijdrage van de gebruiker ten gunste van stichting Rick is uiteraard welkom. NL10RABO0154 0578 94

De opbrengsten van de uitleen worden weer ingezet voor het aanschaffen van meerdere aangepaste fietsen, persoonlijke aanpassingen en onderhoud.

Stichting Rick is geheel afhankelijk van giften en donaties. Donaties door bedrijven krijgen desgewenst een link naar hun eigen website en vermelding in onze donatielijst.

U kunt de fietsen reserveren op contact@stichting-rick.nl of telefonisch op nummer 013-5219101
Onze website kunt u bekijken op www.stichting-rick.nl